mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 19 maj 2020

synd du inte kan känna doften...

vi har ju så bra så vi kan chatta med vårdcentralen
och i dag fick jag chatta med Anna Fagerlund 
(hon gick under namnet Uggla i skolan 
klasskompis med Annaeva dottern våran)


 tog en promenad och kollade in grönskan



 det doftar redan fast den inte är riktigt utslagen








 en stor mistel på våran gård


 nu är det på G i rododendron buskaget 
men kolla va skitigt huset är
har jag inte tänkt på innan



nyslaget gräs
doftar gott



 dagens lunch


 ska försöka få till nått
blev både svamp, lingon o brytbönor iden oxå 
innan jag var klar


 blev en god gryta


lagade på 1/4 av ytterfilen 
blir till två gånger till...


så var dom fyra
har en skvätt garn kvar
kan nog få till en till



vad jag inte fattar med revbensbrott
VARFÖR gör det ondare och ondare
och inte blir bättre och bättre 




1 kommentar:

Ellinor sa...

Vårens alla dofter är ljuvliga,syrenen har inte kommit lika långt här ännu men den som väntar på något gott osv...kram