mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 24 maj 2020

🧐 det är långt till den 23 juni 🙄


 mina glasögon köpta på Clas Olsson
trycker så in i bängen bakom öronen
så vi åker ner till optikern
för att få det fixat


MEN vad händer
jo centrum och ändrade öppettider
öppnar inte 10 utan 11
så det fick bli en fika i väntan på öppning


så var skalmarna fixade och jag har fått tid för 
synundersökning ...
men jag tycker det är långt till den 23 juni
men jag VET de ska gå 6 v efter sista operation


när man är nere på stan tidigt kan man gå i affärer
utan problem
 Lennart skulle fråga nått om sin kamera 
den är lite "smutsig" inombords
och så kan han ju passa på att drägla lite över nya grejer


 hemma blev det en varm pastasallad


 så ringde Rim och talade om att hon skulle koka spenatsoppa med ägg
till söndagens  soppköket


och vi ska hämta köttbullar vi har i frysen på Officersmässen
köttbullar vi fått av Tillberga församling
sen blir det sås o potatismos
lingon o gurka
och Sune o Maggan kommer med nybakta bullar
kommer att bli en toppen söndag


 en liten Lidl glass


 dom är inte stora men goda


 så var Lennart till Kopparlundens bageri och hämtade bröd


 35 påsar med mackor


 35 påsar med kakor o godis
och Maggan kommer med bullar
vilken fest det blir


 en varm macka är ju aldrig fel


västerbottensost gör ju susen


så har även jag sett den
Tårtgeneralen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Blir riktig kalasmar på Soppköket idag,spenatsoppa är ju sååå gott👍Ha en fin söndag🍀