mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 11 maj 2020

en helt igenom regnig dag


SMHI hade lite fel 
det har REGNAT hela dagen 
så de så


 sätter en deg
25g jäst
150g smör
3 dl mjölk
2 ägg
1 tsk salt
½ msk socker
1 liter vetemjöl
+
ägg o sesamfrön 


 40 min senare en fin jäst deg


 och en köttfärs -vitkål - morotsröra 
till fyllning




perfekta till utflyckt


 och varsin lite större till lunch



 tog fyra piroger + en utflyktsguide
och åkte ner till vännerna på 3:an


Lunch...


 mina vänner som jobbade på soppköket idag
fick flytta in trotts Corona
det spöregnade ju


 så där ja 
kanterna är klara
nu ska man sy och klippa upp tröjan 
och göra den till en kofta


får bli en fisksoppa/gryta


hade även i potatis
blev riktigt gott


ja stickar nu på min jumper....
jag har lila nyanser

Inga kommentarer: