mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 13 maj 2020

en eljest rulltårta


gäller att hålla koll på höger o vänster
Droppa får Lennart hjälpa mej med
dom är svårdroppade
just dom här 
tre veckor till sen slipper jag dom i alla fall



"städade" lådan med trådrullar
fasligt många röda ⁉


och så hittade jag dessa godingar från förr


 Lennarts 2½ blir bra på nära håll
så jag fixade ett par från Clas Olsson
ser ju "inget" med mina egna på nära håll 


 hade fisksoppa/gryta kvar
förstärkte med kokt potatis o ärtor i dag


 Lennart tog en tur till "havet"





 och jag ska försöka få till det sista med tröjan
först sy på maskin


 sen klippa ... huva 
men de gick bra


och så sy på kantband så den fula 
klippta kanten gömmer sej
och koftan inte längdar sej 


Lennart har tömt vårat återbruk
ska bara ner på gården och läggas i rätt  Containrar
vi har så bra så vi behöver inte åka till återbruket
utan vi kan soppsortera på gården

 


 en kram från en orkide 


 Bellisorna blommar för fult på våran gräsmatta
dom är så himla söta


 svamp o lök


och en massa persilja


 blir fyllning i "rulltårtan"



blev en mycket god middag 
med grönpeppersås till


så där ja då fattas bara knapparna

1 kommentar:

Ellinor sa...

Koftan är fantastisk👏👏👏👏❤️Min farfar var en snål man,men jag älskade honom,men bellisarna i gräsmattan fick jag klippa👍Älskar fortfarande dessa små blommer/kram