mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 18 maj 2020

17 maj Emils dop och Elis födelsedag

 titta åt norr....himlen är svart
Fridnäs min barträdgård -52


 tittar söderut 
betydligt bättre väder


 en STOR båt på redden 


 och en fin båt som ska lägga till


 kolla in vädret!


 hinner vi äta lunch ?





 Vi han  ska jag säga...
sparrissoppa så underbart god
med små tillbehör


 men kaffet fick vi ta under tak



 vispa två ägg
häll i 3 dl torrmjölk o 7 dl tjockmjölk
smörj en form häll i smeten
pudrar med kanel 


 150 °  i vattenbad
 en timme  
 eller tills kalvdansen stannat


 så var den klar
kalvdans för kreaturslösa


så var dom då TRE


fyran på G


men så gott det är 
med hallonsylt 
TOPPEN


handen ser inte så fin ut
har plåster på dagen 
men luftar på kväll o natt
Revbenet trilskas
kommer väl att göra så en månad eller två


 så var det dax för Emils dop i dag







 Faffa o Thyra







och min morfar Elis har födelsedag
föddes 1894

1 kommentar:

Ellinor sa...

Revben är sega jäklar och tar tid att läka.Även jag fick träffa/se mina barnbarn igår,självklart på avstånd men alla var friska och det var jättemysigt🥰kram och krya och var vaksam på såret✊️