mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 26 maj 2020

att göra det bästa av en svår dag


 Pappa o Mamma för länge sen
i "Japanbacken" i Tillberga
våren -43


 Mamma är 20  och pappa har just fyllt 22
vigsel i Hubbo kyrka
23 dec - 45


 Församlingsgården Hökåsen 27 nov 2007

jag hade haft ett föredrag om Stor Nila o Lilldocka på daglediga



Mors dag 25 maj 2008 Pappa går ut och hissar flaggan 
på Parkgården plockar blommorna som står på bordet
och där DÖR han bredvid rabatten
han hittas av en vän man då är han redan död
mamma får i alla fall blommorna
Mamma dör 26 maj 2011


 för att skingra tankarna tar vi en tur i närnaturen


Tammska parken / Rododendron parken
i Skultuna
fick bli vårt mål


 och kolla här...den första för året
för mej i alla fall


 en doftande rododendron



















 ingen fara att inta lunchen här inte



Mässingsbrukets räkmacka 
går inte av för hackor
om man säger så


 så blev det ett stopp vid 
Sågdammen


 måste vara en av dom finaste lekplatserna


 kan inte tänka mej nått vackrare ställe





även hemma på gården växer och frodas det
är inte säker men gissar på krypidgran


 gillar mat som blir godare 
när man värmer den andra gången


hej o hå så var den såld
jag SKA INTE cykla 
är för vinglig i huvudet för den konsten


Min kära CarlOskar min vapendragare
fick följa med på en kvällstur


 nu blev det Fågleviken








sen for vi ut till Tidö



 Vilken dag Vilket väder
har ju glömt hur det är när det är varmt


 så gick solen ner
hoppas få sen den i morgon igen
för de här vädret gillar jag


så var bakstycket klart på jumpern
och jag funderar på en kofta i tunnare garn



1 kommentar:

Ellinor sa...

All denna sorg som vi har med oss,tyvärr en del sv livet.Kan inte heller cykla längre,saknar faktiskt det....fina bilder från en fin dag👍