mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 12 maj 2020

så var det klart 👁


 dom är duktiga att påminna
klart jag inte glömt
har ju duschat o tvättat håret igen


 så där då sitter jag här 


 dax att få "dagistossorna"


 och fina mössan
+ droppe i ögat så pupillen vidgar sej


 bedövad i två omgångar
tvättat både runt och i ögat
så var det "bara" att sätta igång
och suga ut de grumliga i linsen
och sätta in en ny


 20 min senare ja då var det klart
nu får jag vänta i 6 veckor innan jag kan gå till
optikern och fixa nya glasögon


 medan Lennart väntar på att jag ska ringa
tar han en sväng ner till fåglarna
sovande and


 stolt Grågås med barn


 hemma blev det kålpudding
sen sov jag i tre timmar
dagens anspänning gjorde sej gällande


 och en liten Lidl glass till kaffet


 ingen stor matlagningskonst i kväll
öppnade en burk bönor och stekte på korv o potatis


en fin men kall kväll


snart kommer jag att se som en hök
efter min ögonoperation
 kan säga att redan
är allt grönare

1 kommentar:

Ellinor sa...

Nu håller jag tummarna att allt går bra✊️När jag blev skickat till optikern efteråt så hänvisade han till macket,behöver ibland 1,0 när jag läser👍Toppenoperation👍👍👍Ta det lite vilsamt idag/kram