mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 20 maj 2020

💖 KÄRLEK 💖


 I DAG FIRAR VI 55 ÅR SOM FÖRLOVADE






 hittade ett ½ paket jäst i kylskåpet
synd att de ska förfaras.. eller hur
receptet på "min" Äppelkrans 







tänk om ting kunde tala
tror att farfar har gjutit den eller kan vara farfars far
bra är den i alla fall


 så var det dax att fira vår dag
hade beställt bord
för två i alkov



dom hade börjat med brännvinsbordet igen
och GUBBRÖRAn säger jag bara


Kalvfärsköttbullar med Tomat och Parmesan
(Blev låda med hem)

5-öring på Oxfilé  (Lennart gillar inte när gulan rinner på ägget )
 

och kaffe och en underbar liten rulltårtsbakelse


vist kan man gå på lokal och äta mat även i dessa tider
även som 70+...ring och fråga när är det lite folk
finns det plats att sitta på där vi är själva
❤❤❤❤❤❤



kan ju inte fira tillsammans med grannen 
men vi kan äta av samma bulle
så jag åkte ner med en bit
hoppas på bra väder så vi snart kan sitta ute på gården och fika


men har man sett 
nu är allt garn uppskickat
nu ska de lämnas till Tomaskyrkan 
som lämnar till stadsmissionen 


att handla nuförtiden
får hämta på torsdag 

man skulle kunna tro att det är mer disktrasa
men nu är det min jumper
och en annan del av KÖPING på tv
åt upp min mat på kvällen
lika god då som på lunchen


kan säga att hicka o knäckta revben 
INTE är en bra KOMBINATION 


1 kommentar:

Ellinor sa...

Stort grattis på er dag❤️Vilken härlig mat👍👍👍👍kram