mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 27 maj 2020

små bäbisar i boet


dagen började med att vi åkte ner till 
intiman/soppköket och hämtade lite mat
som jag ska förvandla till söndagens middag
till våra gäster


och så kolla in Pilgrimsfalken förstås 
kolla in där står vi ju...i den blå ringen


och i boet finns nu små dunbollar


gässlingarna växer så det knakar


 fiskgryta o ris till lunch


köpte nya lakan för ett tag sen
nu ligger som i sängen



 min älskade orkide bryr sej inte om coronan
den bara blommar och blommar 
som om inget hänt i världen


 och tur är ju det
att nått är som vanligt


 den här luringen få se hur det går
den vill nästan alltid släppa knopparna
är svårflörtad 
men jag låssas om det regnar
så kanske den går i blom 


 jag var hemma medan Lennart tog sej en runda



 tofsvipa


 enkelbeckasin


 rödbena

och en "mopsig" ladusvala


 pastasallad med yoghurtröra och ägg

men nu är det segt
får ta tag i detta projekt på allvar


1 kommentar:

Ellinor sa...

Underbara bilder👍