mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 maj 2020

TACK snälla TILLBERGA FÖRSAMLING


 har man inte trädgårdsland kan man ta en kruka
älskar persilja ju


 Emil vår lillprins ska ju döpas 
dopet blir den 17/5

men vi får ta det när coronana lagt sej
70+ ska akta sej för folksamlingar
SUCK




 det känns lite sorgligt men vad gör man
Emil finns ju kvar i alla fall
och vi får pussa på honom och Thyra 
och alla andra barn när den här eländiga tiden är över


 Lennart fick sista lådan från Drivers bar
och jag tog mej  en favorit 
makrill ägg potatis o sallad
Lådorna var ju praktiska och hemlevererade
MEN inte vår grej


 tänk om man kunde ligga på balkongen åtminstone
men inte än de är för kallt o blåsigt
jag får nöja mej med sängen nån timme


nu ska det minskas 38 maskor jämt fördelade




 pling på luren
en arbetskamrat från Tillberga församling
ringer och frågar om jag vill ha lite grejer till 
soppköket


 och det säger jag nästan aldrig nej till


 10 kg köttfärs en massa köttbullar o prinskorvar
+ en hel kasse med hamburgerbröd
Församlingen skulle ju haft tacokvällar med ungdomarna
men så kom den här förhatliga Coronan 
Nu får det bli mat till våra gäster på soppköket i stället
TACK TACK
Tillberga Församling


 då jag inte hade plats i frysen för all maten
fick vi "hyra" in den på Västerås Officersmäss
passade på att hämta soppskålar oxå som
Ninni o Roger letade fram ur källarförrådet 


pasta med korvsås o riven ost
ser ju lite torftigt ut utan grönt men så blev det


och så gick solen ner även denna dag


nu ser man vad de ska bli 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Inget ont som inte har något gott med sig👍❤️