mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 1 maj 2020

ett nytt öga eller i alla fall en ny lins


Kungen fyller år och vi hissar flaggan
Men vi firar ju oxå Valborg


Otalmica ögonklinik
 ingen trängsel här inte
har tid kl 9.15
5 min kvar


 och 9.15 fick jag komma in
droppar i ögonen och vänta en stund till
sen var det dax...


en ny lins i vänster öga och
 kl 9.45 kan jag ringa till Lennart 
då är jag klar


ett stopp vid apoteket 
droppar av olika slag
värk o magmedicin 
906 kr står det på kvittot
jag betalade 90,60
tack för skatten
(PS operationen kostade 140:- 
är uppe i frikort nu så höger öga blir gratis)



 hemma blir det en låda från Drivers bar
(kan säga att det är helt OK men inte mer)
har beställt en vecka till 
kommer i dag 


blev helt slut 
inte ont eller så men 
anspänningen gjorde att kroppen la av liksom



Lennart har "fångat" en duva


 sov i tre timmar då Lennart väckte mej med fika
och gräddbullar som var gåva från Drivers bar den här veckan
ja de var två stycken
vi spar den andra till i morgon


 nu är jag nydroppad


 "lite" ljuskänslig men de fixar sej med solglasögon
när droppen i ögat lagt sej tillrätta
provade jag att sticka bara 6 timmar efter op
och de gick rätt bra  

 kvällens mat blev en egen låda
kålpudding
egen mat är i alla fall bäst


fick även en ros från Drivers bar


för 53 år sen fick vi nycklarna till vår första lägenhet


har fått på ärmarna på koftan
nu ska jag bara räkna om mönstret lite
sen är det bara att sätta fart med oket 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det är bra att du är positiv,läkningen går mycket bättre då.Snart har du två nya linser och ser som en tjugoåring igen👍👏👏👏