mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 4 maj 2020

åter på SOPPKÖKET


 Lennart är stark i arm och kan röra runt i kastrullen
3 kg pasta 1 kg sommargrönsaker
rivna morötter, kål, palsernacka, rotselleri
två salladshuvuden en massa gurka o paprika 


32 lådor blev det


 så var det dax att fixa till mackorna 
som vi fått från Kopparlundens bageri


 delar dom på mitten 
och lägger i en ny fräsch påse


så var alla mackor och matlådor fixade
nu far vi till soppköket



kan säga att himlen öppnade sej
och de åskade o haglade
vi förbereder för att vara inne


då vi hade många kakor
och vi vet av erfarenhet att några 
tar MÅNGA så nu lägger vi 5 kakor i varje påse
rättvist ska de vara


 MEN solen kom åter när det var dax för soppköket
och vi kunde vara ute
❣☀🙏


i kassen finns 
Matlåda
macka
kakpåsen
gaffel
servett


kaffe o saft finns det


och bullar 
Här serverar David 
varm god soppa som Maggan fixat '
hon kör från Virsbo bara för att leverera soppa
de är kärlek de
❤❤❤❤


 att vara med på soppköket och ändå inte vara med...


Riika kör en sväng med helvetesmaskinen


Sladden var naturligtvis  trasig IGEN
Lennart lagar den var och varannan gång 


 Bellisor blommar på våran gård 
och dom blev så glada för regnen


 det är oxå mat...
tycker i alla fall jag


la mej för jag tänkte läsa en stund
men jag somnade förstås


 Lennart väckte mej och då var det jätteskönt på balkongen
han hade fixat leffsa till fikat 


blev nästan nattamat
det blev i alla fall en sen middag
med våra mått mätt



1 kommentar:

Ellinor sa...

Blir glad av att se ,dom hemlösa är värda varje tugga❤️