mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 16 maj 2020

la petite öppnar o markkontakt


 har bara lite garn kvar 
få se om det kan bli en trasa till ändå
med det ljusblå som jag nu ska sticka av


så var vi ner till Intiman för att hämta pasta till söndag
hade köpt blommor till La Petite som öppnar idag
hade en vas med oxå 
går ut från intiman och faller handlöst
vasen i 1000 bitar under mej
blommorna klarade sej "skapligt" ändå
slår i knäna, trycker till revben 
med armen som jag håller vas o blommor med
ansiktet klarade sej 
krossade en gerbera med glasögonen 
så lite nya repor på glasögonen 
men det var i alla fall samma glas 
som jag redan repat i en annan vurpa
ett kg pasta blev ett stort plock i pinn
Det var MÅNGA som såg min vurpa
det var ju vid lunchtid och Mr Mango 
har ju utlämning just där



buketten var dock lite plattare 
men det är ju taken som räknas


 Björn o Viktor i dörren
(bilden är dock inte från idag)



 får säga att dessa muster är supergoda
den med äpple är lite "tjock" MYCKET äppelsmak
och den rosa var helt ljuvlig


 Viktor var en svår att fånga


 en helt underbar Cesarsallad
(blev lite låda med hem)


god glass o så kaffe till det
vad mer kan man begära
skulle varit lite bättre väder då
men det regnade inte i alla fall



 Antti fångade oss på bild när vi gick ut


 så har jag börjat på den ljusblå 
disktrasan


 pizza på det som finns i kylen


 tyckte väl det fattades nått
osten...

Lennart ville ha lite sås till


gott blir det med hemlagad pizza

och senare på kvällen

kaffe o glass

1 kommentar:

Ellinor sa...

Stackars dig som föll så illa😢Tur att det inte blev värre👍❤️