mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 17 april 2021

Älskade figurer åter hemma hos mej ❤🧡💛💚💙💜


ja men ska vi ta tag i detta i dag då


hur ska dom sitta de är frågan
man får lägga puzzel på golvet först


för att sen försöka få till det på väggen


så här fint blev det
ja jag vet de är inte perfekt
men vad gör det
jag trivs med det hela


Lennart var till mitt gamla jobb
ett ställe som ska "läggas ner"
hämtade hem MINA bibliska figurer
som jag har saknat dom
💓💓💓💓💓
men nu är dom hemma här


ja men hur den växer
tror rakt jag ska adoptera bort den


grön och fin är den
MEN 
jag tror att den skulle vara "god" 
till Hedda och de vill jag inte


ja men en riktig pytt till lunch
och det sista av hemäggen
från Carina 


min station är sängen
två timmar blir lagom skulle jag tro


solen skiner och vi tar en tur ut till Ängsö slott








en sädesärla
bara så du vet
*fniss fniss*




här ligger en massa fallna träd
och det är ett stort
INSEKTSHOTELL 


perfekt för tant med rullator







efter turen hade vi tur
en fika på Brynolf bagare


ja då var det dax att vila ingen då


fick bli en hamburgare till kvällen
nått jag sällan eller aldrig fixar till
men nu blev det


Isvargen var Victoria Silvstedt 
och det var hon som fick ta av huvudet
i kvällens program av
Masked singe
ett lagom program när man är trött
man behöver inte bry sej så värst


och fru Falk lyssnar inte på mej när jag säger
ANVÄND bogropen i mitten
hon kryper upp i hörnet dit kameran inte når
och nu är det ju nära äggläggningen 

så här står det på sidan om våran pilgrimsfalk
"Ungefär två veckor efter att parningen påbörjats
 läggs det första ägget. 
Falkarna lägger 2-4 ägg. 
2019 och 2020 påbörjades äggläggningen den 17/4
 och flera dagar innan kan man se honan ligga i gropen.
 Då vet man att det är nära."

och i morgon är det den 17/4



 
 









 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Så fint det blev på väggen👍