mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 22 april 2021

Lekande Grodor


på stapplande fot tar jag mej till
citypraktiken och en injektion med B12
sköterskan hjälpte mej lite med bandaget på foten oxå
det hade "tjorvat" till sej


storbron är avstängd för biltrafik
så jag fick promenera en liten bit
tur jag har Carl-Oskar att hålla i


kokt frukostkorv o pepparrotssås
och en RIKTIG korv från Carlströms  
så himla god
går inte att jämföra med Scans, Lithells o dom där andra
storindustrikorvarna 


när jag var på Citypraktiken
tog Lennart en tur till Djäkneberget
och såg att grodorna var på G
så efter maten for han dit med kameran





han tog även en tur ner och kollade 
doppingen....
 och jo då det låg allt ett ägg i boet




han avslutade med en sväng till
Bjurhovda
där hela Centrumhuset nu är borta
ser ut att Bjurhovdatoppen välter
undra om dom grävt för nära...fniss fniss
eller kan det vara så att 
fotografen lutar
👴


här ligger jag med foten i högläge
och tycket lite synd om mej själv


då får jag bilder från
"dagis"
när barnen leker med 
sagofigurerna jag virkade





helt plötsligt blev livet lite roligare


en böngryta som puttrat en evighet
med havreris fick bli kvällsmat


kvällens TV
små otroligt duktiga kockar


och återskaparna
två program helt i min smak 





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tänk att man kan bli så lycklig av några bilder🥰