mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 25 april 2021

Det var INTE duvsäkert ⁉


kl är 9 på stadens stora köpcentrum
var ingen trängsel precis 


kl var 9.45 och vi tar en fika på
Brynolf Bagare


för att 10.15 gå in på Stoff o Stil 
som öppnade kl 10
men här var det folk
max 10 kunder
och jag tog korg nr 8
men då jag viste vad jag skulle ha 
och kunde bara visa bild på tyget
så behövde jag inte irra runt 
bland dom andra kunderna


ja men då var vi hemma med "skörden"
i dag blev det 61 kr i rabatt 
penar som sätts in på vårt sparkonto


stuvad spenat i går 
då blir det spenatsoppa i dag
förstärkt med några korvskivor 
som blev över i går
och ägg


sedvanlig vila
kan säga att foten gör lite ont
efter handlingsturen


så var det soppa till morgondagens soppkök
på Citykyrkan


vi kör den här igen


nu får det koka en stund
tills morötterna är mjuka


och så fixar jag en köttgryta 
till oss själva


så där nu får den stå i ugnen
några timmar
Blir en bra söndagsmiddag


morötterna är mjuka
och Lennart mixar det hela
så ska bara linserna i och koka klart


när garn har "öppningstråd" de gillar jag


Lennart var iväg och köpte lite fina blommor till balkongen
som vi satt vid vår fågelmatning
en Matning som ska vara duvsäker ⁉
Blommorna blev lite platte
hoppas dom repar sej
och Lennart fick ändra om nätet lite
få se om duvan kan hålla sej utanför 
för vi vill 
INTE MATA DUVOR
bara talgoxar o blåmesar


kebab till kvällen 


och jag har börjat på 
Ulla-Klänningen 
få se jag tycker det blir stort 
men jag vet inte än

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En fräck duva😂Vi har några sådana runt tomten och Örjan är jätterädd för dem,stackars kraken och givetvis så retas fåglarna med honom...Det är väldigt kallt ute men jösses vad fåglarna snackar med varandra,hör ju massa saker när hörisarna är på,tur att jag kan stänga av när jag vill,behöver ju inte höra allt hela tiden!Kram