mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 18 april 2021

en stilla lördag



dagen började som hos så många
MELODIKRYSSET


Lennart försöker få till blomman
den växer och växer
hag har satt ett litet skott
få får vi se om den stora åker ut
och den lilla får ta vid


Stekt falukorv o stuvade makaroner
de är grejer de



har nu fotat mina figurer
få se vad som händer med dom

Stora ängeln har mist sina kläder
måste sy nya









jag har länge tänkt köpa mej ett nytt täcke
har ju ett underbart 10 kg 
men med ond höft och opererad fot
passar det dåligt
de andra täcket jag haft är ett duntäcke
skönt ja vist men dunen håller sej inte där jag vill 
att dom ska vara
utan alla åker ner i fotändan på täcket
så i dag gjorde vi slag i saken och 
köpte ett nytt på Jysk
Lennart lyxade till det med en kudde



fläskotlett i ugn
eller här ligger den ju på min talrik förstås

Ta fram gjutjärnsgrytan
vispa samman  3dl grädde, 2dl turkisk yogurt, 1dl soja
1 rågad tsk sambal olek och en gnutta socker
lägg i dom råa kotletterna
och "gojsa" runt så det är sås runt om
ställ in i 175° 1 timme med lock
+ 1 timme utan lock 


ja men fru Falk.....



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Spännande kotletter,ska absolut provas👍Även jag har gjort ett uppehåll med mitt tyngdtäcke,blev l otroligt ångestladdad av att känna mig fast så nu kör jag med gamla täcket sedan en tid men kommer att prova igen eftersom jag egentligen gillar det🤗