mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 12 april 2021

ja jo de är APRIL men.....


varför vakna när kl är 5?
ja inte vet jag men jag gick i alla fall upp
och fixade kaffe o tände ljus
rätt mysigt ändå
helt tyst i huset
grannens barn sover än t.o.m


solen strålar på pilgrimsfalken
Men jag har en känsla av att det är 
riktigt kallt i boet


fixa skosnörena .... var inte lika lätt
som jag trodde
de var nästan lite
svårt


då vädret är rätt bra tar vi en tur hit


vist är den fin 
Ingången till Tillberga folkets park
som numera står här på Valby
den byggdes av "gubbarna" i Tillberga 1926
Morfar var med såklart


de är roligt på Valby
även om den här herren 
ser rätt uttråkad ut


men jag tror han sover på maten 
djuren var liksom nymatade när vi kom


Nappträdet tycker jag är så härligt



undrar hur det gick på kvällen??


hade mamma en reserv kvar hemma??


det finns 10 dräktiga tackor 
som ska föda små gulliga lamm i slutet av april


fyra lammingar har redan kommit



tror den har haft papiljotter  luggen



såg bar EN gris ...


jag gillar dessa "staket"


frusen sav





efter en runda ute i blåsten
upp och ner i backarna 
körandes med CarlOskar
var det skönt att komma in


vem ska ha vad??



dom flesta satt dock ute
men jag tyckte att det var för kallt för mej
jag är ju lite klen när det gäller att sitta  ute
i blåsten


Linssoppa från i fredags
satt bra efter turen på Valby


jag vilar lite som vanligt


och Lennart tar kameran och far ut
SMHI hotar ju med snöstorm
bäst att passa på


ögon i nacken


full span


på Erikslund har dom eldat
ILLA förmodad mordbrand


köttbullar i tomatsås o "skabetti"
med riven ost


så kom "vädret"
började som regn ca 18
men senar på kvällen
övergick det i SNÖ
och det BLÅSTE
rejält 

April snö fåragö
heter det ju
MEN ÄNDÅ







 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vädret är verkligen lurigt,snöade igår kväll.Finfin utflykt det där👍