mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 9 april 2021

Prinskorv med storhetsvansinne


ja men herr o fru Anka
eller Munskydd på 
mot sjukhuset


sitter på hörselenheten
var lite tidig så jag hinner läsa ett kapitel


det fanns lite att välja på 
små små med små små batterier
batterier som inte håller så länge
och så någon som man kan koppla till wife
någon med samma batteri som jag har nu
lite större dock lite tunnare än min nuvarande
och som håller nästan 14 dagar
och så var det vilken färg 
det blev en med samma batteri som jag har
och silver/svart blev färgen



så var det dax för att gjuta av hörselgången


lite småläskigt
ljudet blev som när man dyker


 geléhallonet petade hon långt in i örat
och sen fylde på med den gula geggan
fick stelna  i 3 min sen var det bara
att dra ut med den långa snöret....

så var det dax att fixa återbesöket
hon frågar om 10 maj kl 10 är en bra tid
och de tycker jag ju
då säger hon att du har en tid 
på någon annan avdelning kl 11 den dagen
VA HAR JAG ⁉
de har jag ingen aning om
hon kunde som sagt var se att jag hade en tid
men inte var
jag misstänker att det är ortopeden
och att jag inte hunnit få brevet hem

blir spännande och se
talade ju med ortopeden förra veckan
och då hade hon vara tider fram till v 19
och att min remiss kommit in från DBI
och jag jag blir kallad till läkaren
inom 90 dagar


lunch i sikte


pytt san 
eller nått



min prinskorv tror den är en falukorv...😉😂


får en gran se ut hur som helst
ja de är tydligt det


årets första vitsippa för min del


och så en blåsippa på det


man blir liksom varm i hjärtat 


en helt matta med scilla 



ett träd som manar till 
klättra i mej
jag blir 
sugen
på att svinga mej i grenarna
MEN
jag vet att jag inte kan
men drömma kan jag


hade kyckling kvar sen i går 
och med en grönsallad blev det toppen


som sagt den kryddpåsen köper jag gärna igen


i går tänkte jag baka rulltårta
MEN då låg äppelmoset i frysen
nu är det i alla fall tinat
så nu kan jag vispa samman



Vispa 3 ägg och 1½ dl socker LÄNGE
1½ dl vetemjöl +½ dl potatismjöl + 1 tsk bakpulver, 
blanda i separat bunke
blanda ner mjölblandningen i äggsmeten

klä ett bläck som är 20x30 cm med bakplåtspapper
häll nu smeten i bläcket
grädda i 6-8 min i 225°

Mormor Linas o Mamma Hjördis recept
nu är det mitt



titta vilken fin liten grop pilgrimsfalken gjort
hoppas nu hon kommer att använda den
så v kan följa matningen på ett bra sätt



fick en liten hälsning från
VÅRAN Hedda





 

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina kissen❤️Bakar ditt recept på rulltårta och det är toppen,äppelmosfyllning är en favorit,hoppas att du får klarhet vart du ska✊️��