mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 3 april 2021

en BRA långfredag ...

 

i går sprack ju min karott,
när Lennart hade diskat den såg man förödelsen 


sprickan är rakt över hela karotten
så nu  ligger den i återvinningen
ingen återvändo 
SYND


så kom en "påskkärring" och ringde på dörren
vi gjorde ett byte
hon fick en My och jag allt detta underbara


dagens lunch kalops med "boston på Squash"
den var så  himla god 
tror jag får lov att be om receptet 


efter en liten vila


tog vi oss ut till Mässen


och det här gänget


vi sitter i orangeriet
coronasäkert



Ninnis rulltårta 
perfekt även om det inte var äppelmos
som jag är van vid, utan hallonsylt
❤❤❤


tänk att vara "mitt" i stan och ändå på landet


Lennart äter Ingers annanspaj


vi handlade lite på marknaden
isländsk lakrits, marmelad med agar-agar
och en bit gravad lax
laxen blir bra till morgondagens påsktalrik 


kvällens påskmat


det går trögt med stickningen
blir så trött i min högerarm
skyller på vaccinet




det är ju LÅNGFREDAG 
en lång och tråkig dag i min barndom
1969 försvann lagen som förbjöd offentliga nöjestillställningar
på långfredag påskdagen o juldagen
Ända sen 1786 har förbjudet funnits


























Inga kommentarer: