mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 29 april 2021

💐en vårig säng 💐


ja men här sitter jag och ugglar
en bild från 2011 just i dag
från mitt älskade Yttervik


skrev i går kväll till DBI om min fot
som SVIDER 
doktor Stathis ringer nån gång under dagen


tidig morgon till Erikslund
köpte lite "plåster"
och var sugen på nya påslakan
och IKEA ligger ju på Erikslund
så det blev en sväng in där 
hittade dessa våriga påslakan
som skulle utgå ur sortimentet
59:- i stället för 129:-
TACKAR säger jag bara


så lite lunch hemmavid


doktorn har inte ringt och jag kan inte komma till ro
Lennart är ute med kameran


så jag sätter mej och stickar ett varv i stället
kvart i fyra ringde doktorn



och han trodde det var en retning/inflammation i senan
han meckat med bara att vänta ut ... nån månad eller så
men jag har ju en tid den 11 maj för att ta bort stygnen
och då får vi se hur det känns 
om han ska ta en extra titt 
annars blir det i oktober när jag ska på återbesök 


och Lennart var som sagt ute med kameran

Carola ska ju lämna Lets dance 
så jag hoppar in i stället


eller nej jag  ångade mej 


börjar bli dax för en omgång igen
hos Nvnailsz


köttgrytan räcker länge


småkockarna på TV
helt magiskt hur dom både kan tala och laga mat
men blir förvånad på riktigt
det finns hopp för mänskligheten 


och där sitter han och spanar
för jag tror de är han
så ljus på bröstet


så blev våra nya lakan


riktigt vårigt






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lyxmysigt med nybäddad säng,det är du värd❤️Beundrar ditt tålamod med dina fötter,hoppas att dom kommer att dansa länge länge länge✊️❤️