mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 30 april 2021

konsten att banta....🥺


Lennart gör sin plikt
i bostadsrättsföreningen
Årsstämman närmar sej
och i år liksom i fjol
är det att fylla i ett formulär
och godkänna eller ej


flera "kattstrypare" tätare
men inte tillräckligt tätt


tog en sväng till COOP på röda torget
Amir tipsade om räkpizza
och tänkte de blir bra till valborgsmys


så nu är räkorna och pizzakitt inhandlat


i "billiga lådan" hittade jag grönmögelost
så när vi kom hem blev det pasta med
ostsås o jordnötter


jag vilar 


Lennart är ute med kameran
här en underbar bro i Skultuna


fixar "lite" kålpudding



det blir mat minst sex gånger till oss

just när jag tog ut kålpuddingen gick strömmen

enligt VLT o Mälarenergi så var det över 4500 abonnenter
som bliv utan ström
Branthovda-Hälla, Bjurhovda, Badelunda landsbygd
Skiljebo o Malmaberg

tur jag var klar och tur jag inte hade bullar  ugnen



i "billiga lådan" hittade jag även bruna bönor
till 50% så dom var ju nästan gratis 


ja men så segt de går
men det går 
blir nog klar till 
midsommar 


en underbar himmel i afton


men kolla in de här 
var ju "100 år" sen den den här var poppis
(och nu kom den upp på en sida igen)
och ALLA skulle banta med den här soppan
vilka grejer...men soppan är god 

sent 90 tal ja kanske tidigare än så
skulle man banta så här

DAG 1: Ät olika frukter. Ej banan. Hur mycket soppa som helst.
DAG 2: Ät olika grönsaker, hur mycket du vill.
 Råa eller kokta. Undvik ärter. Soppa hur mycket du vill.
DAG 3: Ät frukt och grönsaker + soppa. Ej bananer och potatis.
DAG 4: Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk. Soppa förstås
DAG 5: Ät 6 tomater och 200-340gr nötkött, samt minst 8 glas vatten,
 för vätskebalansen. Samt naturligtvis soppa.
DAG 6: Ät nötkött och grönsaker, 
så mycket du vill + soppa.
DAG 7: Ät och drick, mörkt ris, grönsaker, frukt, safter (utan socker),
 te eller kaffe under hela dagen, men glöm inte soppan.


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att få äta riktig mat👍