mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 8 april 2021

Pling i luren

 

Pilgrimsfalk i morgonljus
tycker det är så roligt att följa 
pilgrimsfalkarna i bolådan
om 10 dagar ca är det dax för äggläggning


stax efter 8 ringer dom från hörselenheten
och undrar om jag kan komma i morgon torsdag kl 8
för att prova ut nya hörapparater
TROR JAG DET



en tidig tur ut till Erikslund o City gross
vad sägs 40:- för denna låda

och så var vi in på Media Mark 
och beställde en ny skrivare
jag har varit utan alldeles för länge
vill kunna skriva ut mönster
och skanna in bilder


hemma väntade lunchen 
en köttgryta förstärkt med några kokta potatisar
snabbt o lätt


vila lite men först 20 min med dessa herrar


vi är inga taco freak 
har inte botaniserat i den hylla värst många gånger
Men fick tippset på den här påsen


perfekt då jag  hittade 1 kg kycklingfilé för 24:-


var visserligen dubbelt så mycket kyckling
som det stod på påsen



men det blev bra i vår smak
kommer göra det ingen
helt klart


avslutar med falkar i skymning







1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Spännande att följa fåglarna👍Var visst en dag för tidig men önskar dig lycka till med hörisarna idag också👍😂