mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 14 april 2021

en SKULD som inte var någon SKULD och en sköldpadda till middag


sovande falk i solsken
hoppas hon tar bogropen i mitten
vill så gärna se ägg o ungar
ja jo jag vet
jag har sagt det förut men jag är inte säker
på att hon har hört o förstått
att vi vill ha full koll på boet


 
går in på mitt biblioteks konto 
och ser att jag har
EN SKULD på 160:-
märkligt jag har då inte fått nått sms
om att boken skall tillbaka
men nu är den ändå utläst
SURT ....
och det brukar ju vara
automatiskt omlån på böckerna nu
i pandemitidet
JA JA inget att göra åt 
bara att bita i det sura äpplet 

När jag kommer till bibblan går jag 
fram till bibliotekarien och säger
jag har en skuld hur gör jag för att betala
Han ser mer än oförstående ut
en skuld?... 
ja säger jag första gången Men nu är det så
Var har du läst de? en skuld?
på mitt konto på datorn blir svaret
Ett ögonblick jag måste fråga en kollega
Både han och kollegan kommer tillbaka
och frågar än en gång VAR har jag läst om skulden
vi går in på mitt konto .... 160:- i skuld
MEN I CORONATIDET HAR DOM TAGIT
BORT ALLA FÖRSENINGSAVGIFTER
så jag har ingen skuld 
och omlån gick inte på böcker där det är kö
men nu är boken ju ändå läst 
och inlämnad


lättad promenerar jag hem 
och kan njuta av blommorna på gården




och i dag har bänkarna kommit ut
får bli en fika endera dagen







sjömansbiff i dag igen
går utmärkt
gillar mat som blir godare 
när man värmer upp den igen


blev tipsad om en utställning 
i  Västerfärnebo
öppnade i dag kl 16


vi hängde på låset
som man säger



en liten trevlig utställning om samer i vårt område
här var det sockenlappar som gällde








vi gick där en timme och inga andra kom
men utställningen finns över hela sommaren
så jag hoppas många hittar dit 

en halv barnpizza
en  turtles är min special 


ja men då var jag igång i alla fall
först ökningen på den ena ärmen



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Grattis,du vann 160kr ....eller nå"t😘😘😘🤗