mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 13 april 2021

konsert hemmavid


ja men pling på dörren då strax före 8
och in kommer en kille med munskydd o stege
nu ska ventilerna kollas rensas och fixas


ja men hur ser det här ut...
jo som i april ungefär


jag hade behövt stövlar
MEN DOM ÄR I STUGAN


jag intar en annan stuga
tvättstugan


tovade kattboet en gång till
i 60° nu blev jag nöjd
i morgon blir det att fixa till 
liggunderlaget som ska stadga väggarna 


makaronpudding
pastagratäng
dagen eftermat




i dag är det en TRÖTTDAG
både krppen o hjärnan är off
orkade nästan inte lyssna på boken
innan jag somnade


det är konsert på gården
och Lennart fotar förstås





koltrasten har ju magiskt vacker sång


måste ta rätt på jordärtskockorna
som var i billiga lådan


fick bli en krämig gratäng 
med potatis lök o grädde


supergott blev det
serverade med stekt korv


i dag går min mat och sovklocka 
hur den vill
sovdelen snurrar med faslig fart
somnar sittande i fåtöljen 


lyckades ändå få till framstycket på töjan


och lägga upp ärmarna 

 

Inga kommentarer: