mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 10 april 2021

Paltshushi

Lilla blå har fått på sommardäcken
ingen kö var bara att åka in på 
däckbytarstället lätt som en plätt
åka några mil och sen tillbaka
och dra åt hjulbultarna
så inte hjulen faller av
 

ost o röktfläskpaj
till lunch gick bra de också


är så trött 
tur jag får och kan vila mitt på dagen
vet i tusan hur jag skulle klara ett jobb


har lovat linssoppa till Annaeva som kommer
gör den jag brukar göra till soppköket


inte så stor satts då förstås
men god är den

serverad med citron yogurt o persilja 


Hade lovat en överaskning som Annaeva
skulle ta med hem till Ola
Hade nämligen pratat med 
Anh Hoang på Aurora Sushi Bar
och frågade om dom kunde göra 
"paltshushi"
och dom skulle försöka till mej
eller de var ju till Ola förstås
men jag tycket ju också om sushi 
På vägen hem från Erikslund
var det 
"stockholmskö"


Så kom hon vår älskade dotter
hon var mycket nöjd med filten
den är tillräckligt stor så både
Ola och hon kan gosa in sej i den


linssoppan blev god


Barnen på Annaevas "dagis" behöver en mus
eller det är Murre svart i sagan om Petter o hans getter
som behöver en mus
Så jag virkade en
 när vi ändå bara satt där och fikade


och så här fin blev Sushi 
inte riktiga paltarutseende  men ändå
Nu väntar jag bara på att få höra va Ola tyckte



 

Inga kommentarer: