mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 2 april 2021

mycket fika blir det


dagen började med en liten promenad
till den nya "brödboden" 
i stort sätt i kvarterets hemmavid
det bästa av allt var att 
trappan var borta 
och man kunde
köra ända
in 


Två kaffe,  en mazarin o en Tosca 


och ja det blev en limpa oxå
det fanns två bord i lokalen
långt från varandra
så vi testade
GOTT kaffe
i en inte allt för liten kopp 


fortsatte promenade en liten bit till
och titta tre små krokusar mitt i gruset
utanför Tomaskyrkan
ser att det var 1 km till Mäster Jakobs brödbutik


vi festade på en Lasagner från frysen



kan säga att promenaden tog all min kraft
och lite till


när jag vaknade ville Lennart ut på äventyr
och jag hängde på
Torsdagsfika på Mässen
mycket trevligt
kaffe bra sällskap o frågetävling


är inte säger men kan vara en havtorn
va tror du?


De här är i alla fall tulpaner och björkris
i solljus


KATASTROF på riktigt
fixade en fläskpannkaka
lägger fläsket i formen en gammal Pyro
och ställer in den i ugnen 
tar ut formen och häller i pannkakssmeten
hör ett LJUD nåt spricker

FORMEN SPRACK....
får hälla över allt i en annan form
ja ja så kan det gå 
pannkakan bliv lite märklig men god



satt och talade om Vaccination och vad som
hände med armen Den blev "lite trött" bara
just på vaccinationsdagen den 24 mars


i kväll kände jag att jag var lite varm
och det har kliat lite idag
men då jag har lite "kli" överlag
tänkte jag inte på det 
men den var röd och svullen är det oxå 
de är ju en vecka sen ju
och så kom det nu??


så har en My kommit till sin nya ägare
ända upp i Oltokken 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är retfullt när formen spricker,kan ju hämda fast man använt den massor av gånger,tur att maten gick att rädda👍Härligt med fikaställe nära☕️☕️☕️Kram till dig🤗