mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 4 april 2021

en fläkt av jul

 


Påskafton en dag mitt emellan
i går var det sorg och förtvivlan
JESUS är korsfäst o död
och jag undrar om vi har hämtat oss efter det
MEN vi har ju facit i handen och kan börja
fira lite i förväg....


lite påskmat ska vi ha 
eller är det jul eller midsommar
ja ja gott är det 
och sillen är en granskottsill

 gjord på granskotten från våran julgran


mycket god och med lite lingon i också


vi tog fika med och for till 
Sågdammen
ett bra ställe när man inte orkar eller kan
ta sej ut i "riktiga" naturen




en så underbar lekplats


med en massa lekmaterial 









var inte mycket fågel vaken på eftermiddagen
en pilfink som tror han är en bergfink eller nått
NEJ DET ÄR EN 
SÄVSPARV 
fick jag lära mej



man skulle kunna bli allergisk bara av att 
se en al med alla dess hängen 


hemma har klematisen satt fart 


kunde inte motstå dessa vid Sågdammen
och i Morfars snapsglas sen
så vackra


ungsomelett med räkstuvning o stekt potatis 


skall försöka fixa ett "kattbo"
av lite restgarner sen tröjstickning 


kan säga att det ar vackrare på riktigt



det går frammåt 
inte lätt när man inte har ett mönster
bara en ide i huvudet
vi får se om det blir som jag tänkt 





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Kaffe,bulle och en plats i solen kan ju aldrig bli fel👍🤗