mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 6 april 2021

Missaade målet med 2½ cm



Annandag påsk bjöd på busväder
det snör till och från 
och BLÅSER småspik


pasta med en tomatsås toppad med räkor
fick bli dagens lunch

hade ett kg köttfärs på tining 
men den han inte bli klar till lunch


så där, då vet jag hur det slutade....
får gå till bibblan i morgon
och hitta nått nytt


har även lyssnat kart på den här
nu får jag ladda hem nästa 


 ja se dessa herrar
dom hamnar alltid i blåsväder
klicka på länken och läs om bokserien
jag har läst alla 
nu lyssnar jag 
👀👂


köttbullar på ½ kg 
och en kål o färsröra på andra halvan
köttbullarna kör jag i ugnen
och färsröran måste kallna på balkongen


ska ju göra piroger
för nu börjar det bli läge för utflykter
här är bästa receptet


medans degen jäser och köttfärsen kallnar


så där, då var det bara att sätta igång




blev bra de där
passar perfekt i utflyktskorgen
eller som i morgon till tvättstugan 


en klassiker


missade målet med 2½ cm
hade tänkt att jag skulle bli klar med bakstycket
men tji så blev det inte
då blir det i morgon i stället 



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Piroger är världens godaste picknickmat👍Ha det varmt och gott i tvättstugan.Jag har precis varit ute och gått en timme,sol,blåst och iskallt🥶Mössa,vantar,långkalsonger på👍