mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 7 april 2021

Tisdagssoppa en tisdag....




en tur till bibblan
lite feelgood läsning
är ju aldrig fel


så var det TVÄTTSTUGAN


men oj så dumt
när dom satt dit skylten med små järntrådar
vassa som bara den
och där jag ska jag lägga tvätten
MEN som tur var kom Timmie vår städerska
och hon skulle knipsa bort det hela


Lennart putsar glasögonen och kastar sej över korsordet


pirogerna satt fint som lunch


så var det dax för torktumlaren 


tovade kattboet
blev bra MEN jag ska nog tova det en gång till



Tisdagssoppa en tisdag
kan ju inte vara fel
men jag hade inte korngryn utan
havreris gick bra de oxå


och "mina" älskade pilgrimsfalkar
i dag var det dramatik i "holken"
TRE fåglar
få se vem hon väljer av hannarna


men Makrillsmacka är ju så himla gott
undrar om Hedda oxå gillar makrill
i så fall blir det att dela på en burk


och i dag blev bakstycket ändå klart
om det nu var tredjedag påsk i dag
så blev bakstycket klart på påsken
*fniss fniss*



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lycka till med hörisarna✊️🤗