mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 5 april 2021

Dom är här nu !


Påskens glada budskap denna dag 
så jag delar med mej 


två från början lika höga buketter med tulpaner
dom lila har bråttom i höjden vill jag lova


matjessill är så himla gott
(hittade en burk längst in i kylen,
bäst före 13-11-20 HELT OK)


det blåser visserligen MEN med kaffe i korgen
vad kan gå fel



jo de kan gå fel
det blåste för mycket
ställde koppen på CarlOskar
och den höll på att blåsa iväg


jag gissar en Havsörn



och Fiskgjuse



vi åkte till Tidö slott i stället
och tog fikat där 
ja de här är ju inte Tidö slott
utan ett träd fullt med mistlar


av någon anledning blev det inget kort på slottet
fick leta upp ett på nätet
"Tidöholm" som det heter i böckerna av
Aron Olnafors ...
där bor Carl-Gustav "Snoppe" Krackelhjelm
fniss fniss



men kolla här 
dom är här nu
nässlorna


hemma är potatisen löken o filen slut
Lennart hoppar in och handlar 
jag sitter här


bräckt skinka o ägg
en höjdare i sin enkelhet


så var kattboet färdigvirkat
på tisdag när jag har tvättstugan
ska de tovas


sista godiset....

 

Inga kommentarer: