mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 26 april 2021

många bäckar små....


när vi får rabatt 
sätter jag in den summan på ett konto
jag lovar de blir många sparade kronor
som inte märks i plånboken så där på en gång
och lite kul är det
Pengar vi brukar använda till nått kul

Här är ju talesättet
många bäckar små
 blir en hel å 
helt relevant 
 

Fru Falk sover så här på morgonkvisten
undrar ja om hon tänker få några ungar i år
jag tvivlar faktiskt
hoppas jag har fel


söndag och gudstjänst


så var det dax att leverera soppa 
till Citykyrkans soppkök


lunch köttgryta från i går


men det var ju en köttbit kvar


fixar en kalops a la Mannerström
men jag gör den i ugnen inte på spisen
som han gör


då Leif har ansjovisspad i kalopsen
fick jag ju ansjovis över
så jag gör en potatisgratäng med anjovis
för utan spad blir det knappas nån Jansson


blev ändå RIKTIGT god

och köttet puttrar i ugnen
får bli middag i morgon



kvällen avslutades med spårlöst från Sri Lanka




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

❤️