mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 11 april 2021

skenet bedrar...


tar en tur ner till Centrum
parkerade på IGOR


ville se körsbärsblommen
som är på gång


bara några dagar till och värme så är staden rosa


en tur in på Eggeborns och handla
linsskydd


och kolla lite fler träd



så var det min tur att småhandla
det blev nya skosnören

och mina natt-tabletter 


så provade vi ett nytt café
Maria Therese på Apotekarbron 


rejäla  kaffekoppar 

men kaffet gillade vi inte
förmodligen Löfbergs lila
och de är inte riktigt i vår smak 



Men jättegod liten kaka
i alla fall
med blåbär


det var BARA i solen 
det var skönt
för det blåste småspik 
så skenet av UNDERBART vårväder bedrar

 så var det dax att handla ingen då



och den här var en bonus för medlemmar i dag
de tackar man ju för


den turen på stan i blåsten
tog all must ur mej
orkar inte fixa lunch
bara lägga mej


tur jag  hade pirogerna 
fick bli förstärkt efm fika


ska fixa till en sjömansbiff




bra med mat som lagar sej själv


efter 1½ timme i ugnen 
så var det dax 
så gott


så där då är det bara andra halvan kvar
och sen ärmarna
ja de går framåt
om än sakta 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ser att du handlat Rituals produkter,det är mina favoriter👍