mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 5 juli 2021

60 år av kärlek ... en dag som inte blev som det var tänkt


5 maj1961
UNDER en dansbana i Böseberg


blev jag tillsammans med den här killen
Det började så här Ulla-Britt min klasskompis
frågade om Lenta hade chans på mej
och då "alla" tjejer hade kille sa ja; ja
MEN problemet var att jag viste inte vilken kille det var


jag hade just slutat 8an och hade permanentat hår
Ulla-Britt hade även frågat Lenta/Lennart om jag hade chans på honom
det var alltså helt hennes idé
TACK underbara Ulla-Britt för ditt tilltag
synd du inte finns bland oss längre och kan se
att ditt tilltag gav frukt


hemma hon Lennart på hans pojkrum


20 maj 1967 gifte vi oss


                                      det här är 2018
I går skulle vi varit här på Västerås Officersmäss
och förnyat våra vigsellöften
och Björn o Agneta skulle sjungit för oss
Vi skulle firat 60 år av kärlek
och vi skulle oxå firat 
Hannah o Henrik som har 6 årig bröllopsdag 


jag har gjort var sitt armband
kärleksknut kalla jag det
en knut jag INTE vill ska gå upp


nu blev det inte så 
jag deppar samman



provar att sitta på förhjningskudden som har en mjukdel
lägger den bak o  fram så jag får det mjuka bak
går en stund 
men sitta riktigt med rak rygg och benen på golvet
det går inte 
SUCK o STÖN


tar en promenad innan det blir för varmt


undrar vad de här är 
pyttesmå blommor på en buske


passade på att fixa tvättid
blev på torsdag 





vi har en så roligt buske
små bollar 
det är idgran tror jag 
som är klippt som bonsai 


blev en lit längre tur
känns skönt att gå även om det är tungt
och jobbigt


ja men sill till lunch


kebab till middag är ju helt OK


fy tusan så varm det är
Hedda har lite olika 
sovstilar kan man lugnt påstå
här flyter hon ur sin korg
ja hon sover 
är inte på väg bort

här ser hon nästan lite farlig ut
men de är hon inte
bara lite





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Önskar att jag bodde nära för då skulle jag krama dig❤️Ni är så fina du och Lennart,så mycket kärlek🌹Och så fina Heddakissen👍Det kommer bättre stunder,det är jag övertygad om,håll ut!Kram