mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 14 juli 2021

pling på dörren 🍒

Tänk va snäll min matte är
hon lägger sina tröjor i en hög
här på kökssoffan


bara för att jag ska få ligga skönt.
Eller var de inte till mej?


Lennart hade en tid på VC och jag följde med
ner på stan
passade på att fika när jag väntade på honom


så god macka
men inte kunde jag äta upp hela
så det blev ½ över till Lennart


jag var till Panduro o köpte spännen
dom blir bra till Heddas nya sele


och så fyllde jag på förrådet med vätskeersättning

vinbär är nog favoriten 


ser lite blekt ut men det är gott
creme fraiche med pepparrot 


Lennart tog en sväng ner till hamnen
medans jag satt och stickade
på "baksidebalkongen" 
där det är  skuggan
på eftermiddag kväll


så plingade de på dörren
och grannen under kom upp med 
en hel stor påse godis
som hon och sambon varit och plockat
hos  hennes dotter


SÅ  HIMLA GOTT


fick även låna ett ryggstöd
MEN 
de var nog bra men jag har ont
längre ner på  ryggen 
så de passade inte mej
SYND


här sitter jag....


tar ner fötterna och då 
ligger Hedda där
hon är snabb
när det gäller
att gosa till sej

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hedda är en liten buskatt😂Bigarråer är vansinnigt gott🤗