mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 19 juli 2021

HURRA för mej ...


Morgon mys på skuggiga balkongen
de är så "kallt" att jag måste ha tröja på
riktigt skönt med andra ord


Vist är jag snäll 
har beställt biljett till Lennart 
och fredagens konsert på 
Mässen


en låda från frysen
såsen ser lite tråkig ut men den var 
i alla fall god


min kompis vid middagsvilan


Lennart for ut till
Lövstaspånen en sväng med kameran




och här satt jag 
de är inte synd om mej precis 


inte ett dugg synd om mej
för garnet räckte 
hade trott att de blå skulle ta slut i förtid
och hade en plan B
men jag höll mej till plan A
även om även den sprack
p.g.a att jag stickade fel i mönstret
men vad gör det 
gjorde ett "nytt" mönster bara
fniss fniss


ja men pizza från igår
räcker vist hur länge som helst


Hedda vaktar garnkorgen
men hon rör inte garnet


Cykel på TV
Hedda och jag tar en promenad


långt där borta sitter en liten hare



tycker inte dom är så fina dom här fälthararna
jag gillar mer skogshare

blev en liten sväng i alla fall


när vi kom hem slappade vi i fåtöljen


vist är jag söt 
så säg


ja men då var alla trådar fästade
och tröjan är klar


blev så himla nöjd
kallar den Sapmié
garnet är Borstad Alpakka från Sandnes Garn
och mönstret en modifierad variant av Riddari 


gjorde tumgrepp 
då jag är en fryslort


detta är Heddas pappa
Kittykatz Aussie Panter


och Heddas mamma
Caribackas Elvira


och Caribackas Hedda som bäbis



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hedda är så fin och du är en kärleksfull fru❤️