mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 15 juli 2021

vilken kväll ♥


började dagen med att fixa med 
Heddas nya sele o koppel


blev nöjd


Hedda blev vist oxå nöjd 
med resultatet


korvsoppa o saltgurkemacka till lunch


ja vet 
jag är knäpp
sticka på ylletröja i värmen


så kom kvällen som jag väntat på
stol o kuddar med


ut mot Västerås Officersmäss
Lennart tog en Fru Fläder o annanskaka
och jag en mugg kaffe
sittande under blodboken 
i väntan på allsången


så blev det Allsång på Riktigt


med Raymond Björling
 opera, Evert Taube,
 dansband och allt däremellan



Bästa Björn 
han som fixar o donar 
så vi får fin o bra livemusik
här i stan


Mormor Ninni får en klapp på ryggen
av barnbarnet Jollan


Stella Gustin en "ny" stjärna på jazzhimlen 


den är inte röd med det är en gammal cykel


och en av mina idoler
Clas Jansson

och Lemurorkestern förstås ...*fniss fniss*



vet inte vem som går ut med vem
Rut (hunden) eller Jollan


hemma efter en trevlig kväll
det finns fortfarande bigarråer kvar
som tur är

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Älskar låten med cykeln,har aldrig träffat på någon som gillar den,kul👍Vilken fin sele👌🤗