mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 17 juli 2021

jag bor INTE i Hässleholm⁉😵


när man inte kan sitta som folk
får man ligga i kökssoffan
när blogg ska skrivas
och räkningar betalas


tur jag har Hedda som "hjälper" mej


så en tur ut i världen
för att kolla mjuk transportbur/väska 
till Hedda


en rundtur i några butiker
och sen tillbaka till den första
Vi fastnade för den här
smidig och snygg
Hedda gick in i den på en gång när vi kom hem


" men du matte det MÅSTE finnas
en mjuk filt / dyna i den "


en sväng in på Willys för att handla lite
dom hade billiga pizzabitar 
HELT OK


men tro de eller ej 
påminnelse på paketet som ska hämtas ut i Hässleholm
Jag ringer till Post nord och han ser att 
paketet ska finnas hon Sannas i Västerås i dag
så Lennart får gå dit på eftermiddagen
MEN INTET PAKET FINNS ATT HÄMTA


den 2 juli lämnar Pia in paketet





söker jag på paketet på nätet
ser jag att det ska gå att hämta
på Sannas först på måndag
SJUTTON dagar har de då tagit 


uppstekt palt på kvällskvisten


och en filt till Hedda då 
bäst att lyda när katten säger till


en sen kvällspromenad


de var länge sen jag såg en 
luftballong men nu gjorde i det


Hedda vågade sej ur 
sin korg... visserligen
bara på bordet och bänken


lite läskigt är det


kryper upp hos Husse i hans knä
de är tryggast så


vet inte riktigt om jag håller med om natt
21.36
men OK då 
lite sen är det 


när vi kom hem syntes ballongen även från balkongen

 

Inga kommentarer: