mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 11 juli 2021

en månad sent...bättre sent än aldrig


 så var Västeråsgurkan klar för avsmakning
GODKÄND 


och vad ska jag hitta på med svampen?


tar och marinerar dom lite
vitlök salt o olivolja
och en dutt persilja
de får räcka


så for vi till Lyckhem
Annaeva o Ola är där och är barnvakter
och jag fick lämna över
Dexters armband 
blev ju bra de där
Bättre sen än aldrig


och småtjejerna hade just borstat tänderna
när vi kom
stannade inte så länge
jag kan ju för sjutton inte sitta 
suck


jag är lite bekymrad över Heddas öga
det rinner lite
hon värkar dock inte vara 
bekymrad
"flörtar" lite mer med de ögat bara



lunch pastasallad 
med svamp både i salladen och den marinerade


och på kvällen blev det sylta
marinerad svamp
rödbetor
och VÄSTERÅSGURKA 


de är ju så varmt att man inte kan vara ute
men på kvällskvisten tog vi dock en sväng


Falkungarna är stora nu
ser ut som falkar 
nästan i alla fall

 

Inga kommentarer: