mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 8 juli 2021

och jag kunde inte följa med..😓


nu är falkungarna stor
och hoppar ut på taket ibland
så ibland när man kollar är bolådan tom


dagens promenad togs i centrum
för jag ville till
"stora Bibblan"

tur det kommer liter regn 
för majstången ser lite vissen ut


 dom har fixat så fint nere på gågatan
här två sandlådor 
ett piano 
och några solstolar










men vist blev det trevligt


regnet hänger i luften men det är varmt och skönt


oj oj 
här har det kokat över


Bibblan öppnade inte förrän kl 11


så det blev en liten väntan
Lennart sitter där borta
ser du honom?


vet inte vad de är för häftigt träd
nya skotten är ljusgröna i alla fall



hittade två böcker i alla fall
det är begränsat utbud 
i dessa covidtider
man får var glad att Bibblan är öppen
över huvud taget


spenat med tillbehör till lunch


jag tänkte ju läsa i nya boken
men si de tyckte inte Hedda


Till kvällen fixade Lennart
ostschnitzel med sallad o sås
  

på kvällen
åkte Lennart till 
Västerås Officersmäss
och Allsången med
Raymon Björling


Hanna Sangermark



och en hemlig gäst
Willy Björkman


Björn han kan fixa han
nästa onsdag MÅSTE jag kunna sitta
för jag vill verkligen vara med jag oxå


men i dag fick jag sitta/ligga
 hemma och sticka på tröjan
SUCK

kan ändå meddela att det blir bättre i ryggen
kan nästan sitta
MEN då blir jag lite övermodig
och sitter lite för länge
det straffar sej

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Varje steg är en framgång👍Ni har en fin stad men den där Hedda kanske kan få en egen bok😂🤗