mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 2 juli 2021

snabba ryck



dagen började med att Lennart for ner till
Citypraktiken och kollade några fläckar han har på ryggen
dom är nu fotade och "hud" ska kolla 
men dom ser inte farliga ut 
sa doktorn


kolla in Heddas tjockmage


Men matte då
Jag har väll inte nån tjockmage
det var bara dålig vinkel på förra fotot


när Lennart kom tillbaka från doktorn
tog vi oss en promenad
som vanligt


och här händer nått
det ska vist bli nått
sommarkul för barnen


men vilka häftiga kottar


en balsamgran tror jag det är



när man har rester blir det bondomelett




Snabba ryck
talade med Doktor Anders i Tisdags o remiss till röntgen
var på röntgen redan i tisdags
svar från röntgen dagen efter i går alltså
och i dag fick jag brevet
där det står på "svenska"


kotkompression i kota 8, 10 o 11 i bröstryggen
och i ländryggen är det förslitning/åldersförändringar 


Lennart gick ner till parken igen
för att se vad som skulle ske
och där kommer barnen


samarbeta



men oj eldar han på skattkistan...


samarbete lönar sej


Hedda lär sej NEJ
inte äta på mattes blommor


och det har funkat hela dagen
få se hur länge det funkar


så var det dax att hämta inläggen till skorna


sitta är inte min grej
men en liten stund på 
Carl-Oskar går ju nästan


så blev dom 
höga kanter och högt valv


tonfisksallad till kvällen


friidrott på tv
Hedda var inte så intresserad 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Söta Hedda är så gullig och tänk vilken mysig dag alla barnen fick👍Nu håller vi tummarna att värken lättar✊️❤️🤗