mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 9 juli 2021

i dag hände det många grejer


dagen började med fyra maskiner tvätt
och vi satt i "biblioteket" då det är fåtöljer där
och jag inbillade mej att det skulle vara bättre för mej
men jag kunde inte riktigt sitta där heller
1½ timme så var vi klara
ja i dag blev strykningen kvar 
till i morgon eller nån annan dag
jag orkade helt enkelt inte stå en sekund längre

bara att landa i sängen fram till lunch


stuvad spenat o prinskorv i går
då blir det spenatsoppa ägg o prinskorv idag


och sen sova inge

när jag vaknade hade det plingat i mobilen
och Lennarts nya mobil fanns att hämta 
på COOP


hämtade mobilen
åkte ut till Erikslund o killarna där
och fick hjälp att föra över från gamla till nya
dom är guld värda dom killarna
där sitter de inte fast
som man säger


men de tog ju sin lilla tid
vi fick gå och fika under tiden
Den blå tallriken var en fiffig grej
den skulle ligga kvar på bordet
när man var klar
då vet killen från SAMHAL 
vilket bord som skulle spritas o torkas

När vi kom så hittade Lennart en handväska 
på en stol under bordet
Väskan lämnade han in i kassan
hoppas ägaren kom på 
att väskan var borta innan dom var hemma


mitt i fikat blev det utrymning
brandlarm....
men det var vist falskt 
så efter en stund fick vi 
återvända till "kylan" inomhus
och kunde hämta ut den nya 
mobilen


när vi kom hem hoppade Hedda upp på 
Carl-Oskar och ville ha sej en åktur
men jag var för trött och slut
jag hamnade på rygg i sängen i stället


ja har sagt det förut 
detta är INTE min grej
Lingonsylten var slut
så jag rörde till lite ny
den var i alla fall god


Hedda sitter på mitt bröst när jag ligger
hon ser lite trött ut...


hon somnar sittandes...
GOD NATT

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att ni fick bra hjälp,ny mobil är alltid trixigt😱Puss till Hedda och kram till er🤗