mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 4 juli 2021

NÄR DET INTE BLIR SOM MAN TÄNKT



tog mitt lilla piller
men oj så ont i magen jag fick
KRAMP från h-vete
samma som jag får av codein 
så alltså går den här pillret oxå bort
visserligen försvann ryggvärken
men inte tusan tar jag ett piller som
jag blir sjuk av


efter några timmars sömn vågade jag äta lite
sylta och de gick bra


idag skulle jag börjat fixa med tårtan
en gluten-laktos-nötfri pinocchiotårta 
som vi skulle smaskat på i morgon
när vi skulle haft
familjefest på Mässen
Vi skulle förnyat våra vigsellöften
och firat 60 år av kärlek
MEN JAG LIGGER JU HÄR
MED PAJAD RYGG
SÅ AV DET BLEV
INTET
😔



han är bra go den där mannen 


Husse reste sej från fåtöljen
Hedda snabb som ögat att lägga sej där
Husse kommer tillbaka men sätter sej i soffan
Hedda hoppar dit och vill  bli tjålad med


Lennart utvecklar sin kokkonst
i dag gjorde han korvstroganoff med den äran


det har varit en varm dag
och på fm låg jag ju i magplågor
så promenaden fick bli på kvällskvisten
Tänk om jag kunde sända lite
kaprifoldoft till dej som läser


klicka o lyssna



vilka häftiga blad... ser nästan ut som plast
men de är de inte
jag kände efter 



Lördag = jazz på tv



 

Inga kommentarer: