mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 7 juli 2021

dagen slutade i total LYCKA


jag  kände mej redo för att gå till affären + bibblan
men kände oxå att det var för långt
så Lennart skjutsade mej till centrum
så kunde jag gå hem själv
Han skulle på fotoutflykt med vännen  Antti 


en sväng in på bibblan
och lånar den här
kommer hem och förstår att den har jag ju läst
en sväng in på ICA och sen traska hemöver
när jag kommer in på gården och ser vårat hus
känns det som jag kommer inte kunna ta mej hem
ser huset nära men de är så långt bort


men jag tog mej hem


Hedda förstår att matte är helt slut
så hon lägger sej tillrätta och spinner


köpte ätmogna avokado som fick bli lunch
(ser lite konstigt ut 
Men de är bara skaftet som följde med 
ner i frukten när jag skar)


som sagt Lennart var och fotade



dom var till Harakers kvarn
ett trevligt ställe


Hedda har varit helt utslagen hela dagen
inte bara jag alltså
men va tusan det blir bättre dagar 


pratade med en vän om handarbete
och kom på att jag vill sy i skin igen
den här kaffepåsen sydde jag för många år sen
av skin från Agneta o Birger i Mittibäcken
på den tiden dom hade garveri hemma 
på gården
så underbara skin att sy i 


skulle få en äppelvagga
och jag lovade att stå för frakten
Men vi kom överens om att jag skulle vänta
tills paketet kom... jag väntade
givaren väntade ... och trodde jag skitit i betalningen
hon hade nämligen fått meddelande att 
paketet låg i Västerås på Sannas reden i fredags
och jag har inte fått  nått meddelande 
och i dag är det ju Tisdag
hon hade dock utlämnings koden
så Lennart åkte till Sannas 
och vist där låg paketet 


så  nu äger jag en 
RIKTIG äppelvagga
tusen tack Siw


min kock jobbar på 
i dag blev det rullader


så gott 
och hade potatisgratäng kvar sen i går
blev ju perfekt


på kvällen lägger Bettan (husmor på mitt gamla jobb)
ut bilder på en falk som landade vid Hubbo kyrka
tidigare på dagen


en falk med ring om foten och ett läderband
Dom förstod att de där är ingen vanlig pippi
så dom ringde till polisen
och några "fågelräddare"


som kom och tog hand om pippin

Jag la ut bilderna på vår egen fågelsida
här i Västmanland


och det tog inte lång stund förrän
ägaren ringde till mej och var
eld och lågor
falken hade rymt för några dagar sen
från Kungsbyn och ägaren hade nästan
gett upp hoppet om att få den tillbaka

Jag viste ju inte var fågeln fanns nu
jag viste ju inte vilka som hämtat fågeln
Men med lite telefonsamtal så löste vi det hela
och fågel o ägare blir återförenade
under onsdagen

Tänk att jag fick vara med och 
skapa lycka i dag


det känns skönt i hjärtat
kan sova gott i natt



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Gott att höra att pippin kom hem👌Du tar dig lite längre varje dag,myrsteg går också framåt🤗