mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 25 juli 2021

Västeråsgurka är en skänk från himlen 😍


så var det dax att provsmaka gurkan
    HELT PERFEKT
ja men de är ju så himla gott
förmodligen för att man bara äter den 
just nu liksom


Lennart for på SM i Rally Cross
han blir borta hela dagen
även om tävlingen
går här i stan
fniss fniss


men det går ingen nöd på mej
jag sitter i skuggan och virkar


har ju sällskap i Lennarts stol i alla fall
ja sällskap o sällskap
hon sover ju mest
men ändå


ensamlunch
då blir det makrill
en favorit för mej


ja sova kan hon


Hedda jag behöver det röda garnet
och de ligger du på
" ja en sen då .. JAG ligger ju här nu"
ja ja matte tar lite kaffe under tiden
medans du vilar 
min lilla prinsessa 



virkade katten Hedda behöver 
ett hjärta 
men den riktiga katten Hedda
ligger som sagt på det röda garnet


så där ja 
då var det fixat


en pudding på pastarester
var klar när Lennart kom hem


Hedda lapar
vätskeersättning med vinbärssmak 


hela familjen samlad på vår lilla balkong


börjar och slutar dagen 
med en gurksmörgås
helt i sin ordning

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Gurkgodis👍Blir alldeles varm i hjärtat av din kärlek till Hedda,underbara katt😻🤗