mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 24 juli 2021

nu har jag jag gjort om....


jag  har lagt in gurka
1 liter vatten 0,75 dl salt
krondill o vinbärsblad
och så gurka förstås 
avsmakning i morgon till frukost


lite pälsvård på morgonen
hon har lite kli i pälsen
få  se om det ger sej när jag 
borstat o masserat


nu har jag gjort om Sigges öron
nu är jag nöjd


Lennart min hjälte
kärnar ur 1,5 kg körsbär


liten paus med fika
och vaniljmunk
som smakade konstigt
vaniljen var supermysko i smaken
NEJ de ska vara äppelmunkar ❗❗❗❗


på med syltsocker


så blir det helt plötsligt sylt


kylskåpsrensning
blomkålsmos
torskrom
sallad
nu var dom skålarna tomma
och så en plutt dressing


och till kvällen blev det sylta


Ner till grannen med en burk sylt


och Lennart åker hit
till Västerås Officersmäss


är ju konsert i kväll




Hedda och jag sitter här vi
det går ingen nöd på oss
jo lite
grannen på balkongen bredvid
har fest
så vi gick in och lyssnade på 
ljudboken i stället
lite svårt att höra uppläsningen
när dom hade så roligt
1 m bort


har det kommit något paket
NEJ


fick dock detta mail.....


kunde inte motstå att klicka hem 
den här till Hedda
tänker att den blir bra på altanen i stugan
INTE post nord utan DHL


 

3 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Ok,då ska jag inte gnälla över postnord men problemet verkar kvarstå🤬Nu har det blivit så mycket trams kring detta så det fattas väl bara att Hedda inte gillar den😘Sånt är livet/kram

Marie sa...

Hej!
Vi kämpade tillsammans med julsockan i december.... jag bor i en by i storuman.
Följer din blogg med glädje! Lite avis på din fina katt!

Mådde sa...

kul Marie att du satt ett litet avtryck i bloggen..