mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 20 juli 2021

inte lätt alls


mot tvättstugan


maskinerna jobbar
så även vi
Lennart med korsord
och jag men virkning



kyklingkorv som var så himla god
jag gillar ju inte "vanlig" sån här korv
men den här var ju 👍


min kompis vi middagsvilan
lakanen är inte på än
men de tar Hedda ingen notis om


en luftballong?
nej det ska bli en hjärtekatt


vi funderade var Hedda tagit vägen
och här låg hon


lite typ prinsessan på ärten
bland våra nytvättade
täcken


PANG
där smällde dom samman


kattsoppa 
tonfisk, morot, ris


och en tonfisksallad till
människorna 


klippa klor var det...
vill inte sa Hedda
Men JAG vann striden


kvällens runda


vi har en så fin gård










men Hedda vill inte vara utanför
korgen
lyfter jag ur henne hoppar hon
snabbt som blixten tillbaka
så då får hon sitta där
men ut och åka 
vill hon




skall skicka in bilder till en katt-tävling
det ska var en helkroppsbild
men att få till en bild
på en stående Hedda är inte lätt


springa, hoppa, sitta, ligga
helt OK för Hedda


men nu var det ju inte de vi skulle fota
Detta var inte de lättaste
nej inte lätt alls


men kolla där
de som ser ut som svansen 
är ju bakbenet
ja se katter, dom har inte 
leder som oss människor
skulle jag ligg så 
hade jag ju lårbensbrott



godnattpussen

 

Inga kommentarer: