mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 10 juli 2021

nu blir det gurksmörgås eller i alla fall i morgon


Vattenkokaren ser inte så fräsch ut


men med en skvätt ättika i vattnet
och låta det koka upp
blir den som ny igen


Lennart åkte till Volvo 
det är nått som ska fixas med 
lilla blå 
och jag tog en promenad


hade min trogne vapendragare med mej


kylskåpsrens till lunch


ja ja 
post nord är som dom är
tycker jag ska hämta ut mitt paket
i Hässleholm

jag ringde och dom hade upptäckt 
"de lilla felet"
den jag talade med trodde jag 
skulle få paketet på måndag
vi får väll se


efter dagens vila blev det en tur till
Sala och tomatodlingen där
7000 tomatplantor


och dom hade västeråsgurka oxå
men jag fick inte tag i krondill
fick bli färsk dill o dillfrön
och vi tar en promenad i kväll
och fixar vinbärsblad

1 liter vatten 3/4 dl salt 
krondill o svartavinbärsblad

är man i Sala 
bör men nog fika på 


det var ingen trängsel i alla fall


kände mej övervakad


sista lådan med färdigmat
tror dom hade extrapris på morötter
och potatisen kokade vi nya
dom frysta går ju inte att äta
Sej med senapssås 
såsen var god i alla fall


kvällspromenaden var givande


en liten hare satt och spanade
Hedda såg den inte
var kanske tur det



och så fick vi då tag i blad till inläggningen


det går inte fort
jag har ju svårt att sitta ordentligt
och så tycker Hedda oftast 
att det är hon som ska vara i knät
och inte stickningen 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hedda är så härlig när hon spanar från korgen,tänk så fort det går att ge våra djur vanor👍Behövde en plats att stå på med husbilen för några år sedan och då hamnade vi på Varbergs tomat,jösses så många sorter det fanns!Fick ju tomatplanta av dottern till mors dag,den har nu blivit ett tomatträd med säkert femtio tomater på gång,jag kommer ju inte att vara hemma men grannen får njuta och vattna,suputen dricker fyra liter vatten/dag!Kram