mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 6 juli 2021

nu skakar vi på oss går vidare


Bästa sonen kom på frukostfika


hade med ett presentkort från sej och syrran
Så välkommet 
de tackar vi för 
allra ödmjukast

ringde på en gång när dom öppnade
och beställde en 
Blandlåda 5 kg

reste oss upp...
och jag preparerade mej med
Alvedon kudde bakom ryggen
och extra kudde att sitta på
och så åkte vi
det gick nästan bra 
ont men överkomligt
så trevligt med en liten tur


falukorv
grytbitar
lövbiff
fläskkotletter
schnitzel 
köttfärs
Lennart köpte till prinskorv
och jag två paltkakor


men till lunch blev det Scans falukorv
som vi hade i kylen redan
orkade bara ½ portionen
får ta den andra halvan när jag vaknar


och sen var det bara att lägga sej och sova
Hedda håller värmen
*fniss fniss*



så var det detta med Lennarts mobil...
han vill ha en Samsung 51A
den är liksom slut i butik
då kom jag på att på Returhuset
kanske det finns där 
och det gjorde det
så nu har jag beställt en därifrån
både smart och billigare


tänkte mej sticka några varv
framför TV halvliggande i fåtöljen
men de tyckte inte Hedda
och då blev det inte så



släktens minstingar
får avsluta dagen



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är en riktig kämpe💪🏾👍❤️men det är Hedda som bestämmer 😂😂😂🤗