mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 25 november 2021

1 månad till jul 🤶👍


så där ja 
alla julklapparna klara
en månad före julafton
det känns skönt
MEN de kan hända att jag
hittar någon mer liten klapp
men i stort är det  helt klart


sallad på G


två liters mjölkkruka full


hittade en ½ påse med klyftpotatis i frysen
fick åka med korven i ugnen i dag


tänk att man  kan bli så glad av en fågel
nu har DOMHERRARNA med sina fruar
hittat hit


potatisen var så där i smaken
mjölkig och tråkig
men korven o salladen var perfekta


här sover Hedda vid mina fötter under täcket
jag tänker gå upp men inte hon


byter sängen mot fåtöljen
och fortsätter stickandet
på min tunika/väst
hoppas komma upp till 
mönstret i dag 
men jag lovar ingenting


Lennart tar en titt på husbygget i byn


och kollar in bäcken



hemfixade fiskpinnar o spenat


ströbrödet var slut så jag fixade av
delikats i stället
gick precis lika bra


nyduschad
katten i knät
och stickning
kan kvällen bli bättre



















 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Låter som en bra dag👍❤️

Marie sa...

Jag gillar verkligen din stickningsbild! Väldigt lik min position just nu.men jag har en liten vovve i knät.